28 квітня
День працівників швидкої допомоги
Історія швидкої допомоги в Україні почалася в 1881 році – тоді в Києві, в міській управі на Хрещатику створили “Гурток київських лікарів з метою нічних чергувань”. Понад 20 років там безкоштовно допомагали при нещасних випадках і травмах. У 1890 році швидку допомогу почали надавати у Львові, а в 1903 – в Одесі.
Перша станція швидкої медичної допомоги з’явилася в Києві 30 червня 1902-го – тут вже були обладнані приймальня, хірургія, перев’язувальна, аптека, стерилізаційна. Коли почалася Друга світова, станція швидкої якийсь час не працювала, але вже в 1943-му знову почала надавати допомогу, з’явився навіть “стаціонар на колесах” – автомобіль з лабораторією і сучасним обладнанням.
Сьогодні працівники швидкої допомагають тисячам пацієнтів на добу. Сильно зросло навантаження на медиків під час війни – їм часто доводиться ризикувати собою, щоб врятувати життя інших людей в гарячих точках.
На сьогодні визначено чотири категорії звернень до швидкої. Від того, до якої категорії належить звернення, залежить спосіб реагування медиків та швидкість прибуття допомоги.
Критичні – це звернення при невідкладних станах, що безпосередньо загрожують життю, потребують виконання реанімаційних заходів. Йдеться про невідкладні стани, які супроводжуються відсутністю дихання, неефективним диханням, ознаками масивної крововтрати/кровотечі. У разі такого звернення бригада екстреної допомоги повинна прибути до хворого за 10 хвилин.
Екстрені – це звернення при невідкладних станах, що несуть загрозу життю та здоров’ю людини і можуть призвести до різкого погіршення стану здоров’я в разі несвоєчасного надання екстреної медичної допомоги. Такі стани супроводжуються порушенням свідомості, ознаками кровотечі, ознаками гострого коронарного синдрому, ознаками гострого мозкового інсульту, розладами дихання, іншими скаргами та ознаками, які визначені як екстрені, відповідно до переліку причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги. У разі такого звернення бригада екстреної допомоги повинна прибути до хворого за 20 хвилин.
Неекстрені – до цієї категорії належать звернення стосовно постраждалого чи хворого, стан якого не є невідкладним, відстрочення надання медичної допомоги не призведе до погіршення стану здоров’я, проте пацієнт потребує оцінки стану здоров’я медичним працівником. У разі такого звернення диспетчер рекомендує звернутися до сімейного лікаря чи до найближчого відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги, або ж воно може бути передане до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги за місцем проживання пацієнта. За відсутності такої можливості диспетчер направляє до пацієнта бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги, яка не виконує критичні або екстрені виклики.
Непрофільні – до цієї належать звернення стосовно постраждалих чи хворих, стан яких не є невідкладним та не потребує надання медичної допомоги в межах, передбачених кваліфікаційними вимогами працівників бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги. У такому разі диспетчер рекомендує пацієнту звернутися до сімейного лікаря. За потреби відповідальний медичний працівник надає медичну консультацію щодо причини звернення.
Від щирого серця вітаємо вас із професійним святом!
Ваша робота — це постійна боротьба за людські життя, це сміливість, самовідданість і справжнє покликання. Саме ви першими приходите на допомогу у найтяжчі хвилини, даруючи надію і порятунок.
Бажаємо вам міцного здоров’я, витримки, професійного визнання і тепла людської вдячності. Нехай у кожному вашому дні буде більше спокійних моментів, а в серці завжди живе гордість за свою благородну справу.
Нехай ваша доброта й турбота повертаються до вас сторицею, а поруч завжди будуть підтримка, повага і любов!
Зі святом вас! Дякуємо за все, що ви робите!
Залишити відповідь